Przez dwa dni przedstawicielki Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska uczyły młodzież, jak korzystać z praw konsumenta w krajach Europy. Odbyły się również spotkania z mieszkańcami w Miejskiej Bibliotece Publicznej oraz dyżur w redakcji Tygodnika Krąg.
Europejskie Centrum Konsumenckie działające przy UOKiK nie tylko pomaga konsumentom, którzy mają problem z wadliwym towarem lub odszkodowaniem za nieudaną wycieczkę międzynarodową. ECK prowadzi również szkolenia dla konsumentów. Z tej drugiej możliwości mieli opcję skorzystać mieszkańcy powiatu nowosolskiego.
Na zaproszenie Powiatowego Rzecznika Konsumentów ECK Polska przeprowadziło lekcje konsumencie w szkołach Powiatu Nowosolskiego, których tematem były bezpieczne zakupu on-line.
Z kolei spotkanie w MBP oraz wizyta w reakcji Tygodnika Krąg były okazją do rozmowy na tematy związane z podróżami międzynarodowymi.
– Dziękujemy dyrektorom szkół i biblioteki oraz redakcji Tygodnika Krąg za możliwość zorganizowania spotkań. Słowa podziękowania kieruję również do młodzieży, która aktywnie w nich uczestniczyła. Mam nadzieję, że to nie ostatnie wspólne działanie z ECK – podkreśla Katarzyna Kwiatkowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.