Dzień Konsumenta w Powiecie Nowosolskim

15 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji w Starostwie Powiatowym w Nowej Soli odbyło się spotkanie edukacyjne poświęcone nieuczciwym praktykom rynkowym stosowanym przez sprzedawców.

– Światowy Dzień Konsumenta to święto nas wszystkich, ponieważ wszyscy jesteśmy konsumentami. Mam jednak nadzieję, że nikt z Państwa nie będzie doświadczał problemów, o których dziś będziemy rozmawiać – zwróciła się do obecnych Starosta Nowosolski Iwona Brzozowska.

Uczestnicy spotkania pod hasłem „Wiem, co podpisuję!” mieli możliwość posłuchać zaproszonych na tę okazję ekspertów z Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Zielonej Górze. UKE od 15 lat zajmuje się sprawami konsumentów. Jak się okazuje, najwięcej problemów dotyczy zawierania umów z firmami telekomunikacyjnymi, ale również roamingu oraz usług o podwyższonej opłacie.

Problemy konsumentów z Powiatu Nowosolskiego zna również bardzo dobrze Katarzyna Kwiatkowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Mieszkańcy zgłaszają się z różnymi sprawami. Tylko w 2018 roku K. Kwiatkowska udzieliła ponad 760 porad. Wiele z nich dotyczyło umów zawartych poza lokalem np. w trakcie tzw. pokazów czy darmowych badań medycznych.

Podczas piątkowego spotkania wielokrotnie podkreślano, że najważniejsze jest przeczytanie umowy, którą się podpisuje. Umowa powinna zawierać nazwę firmy, cenę usługi oraz okres, na jaki ją zawieramy. Należy również zachować dla siebie kopię dokumentów. W przypadku umów zawartych poza lokalem np. we własnym domu lub na pokazie mamy 14 dni na odstąpienie od umowy.

Z pewnością osoby, które wzięły udział w tym spotkaniu, będę czujniej podchodziły do ofert, które dostaną. Być może podzielą się również swoją wiedzę ze znajomymi, sąsiadami i rodziną, i dzięki temu jeszcze więcej osób uda się ustrzec przed podpisaniem niechcianej umowy.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów zachęca również lokalne organizacje i stowarzyszenia do współpracy. Istnieje możliwość zorganizowania spotkania informacyjnego o prawach konsumentów na terenie Powiatu Nowosolskiego.

Zachęcamy również osoby indywidualne do kontaktowania się z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów:

Godziny urzędowania:
poniedziałek, wtorek, środa, piątek w godz. 10.00-14.00

Moniuszki 3 w Nowej Soli
pokój nr 6
tel. 68 458 67 29,
e-mail: k.kwiatkowska@powiat-nowosolski.pl