Epidemia nie oszczędza konsumentów, którzy narzekają na duży wzrost cen, nieuczciwe oferty i problemy z odzyskaniem pieniędzy za niezrealizowane usługi. W ostatnim czasie coraz więcej takich spraw trafia na biurko Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Nowej Soli. Gdzie jeszcze można szukać pomocy?
Odwołane loty i imprezy turystyczne, zamknięte restauracje, hotele i galerie, nieczynne żłobki, przedszkola, siłownie, gabinety fryzjerskie i kosmetyczne, rosnące ceny na półkach sklepowych itp. To tylko niewielka część spraw, z jakimi muszą się teraz zmierzyć konsumenci. Epidemia to dla wielu branż czas kryzysu. Zdarzają się też niestety tacy, którzy próbują w nieuczciwy sposób zarobić na epidemii lub w sposób celowy wprowadzają konsumentów w błąd.
Gdzie szukać porady
Z tym wszystkim mierzą się wszystkie instytucje konsumenckie i nieprzerwanie pomagają w rozwiązywaniu codziennych problemów konsumentów.
Rzetelne informacje na temat problemów konsumentów i sposobów ich rozwiązywania można znaleźć na dedykowanych stronach internetowych:
- Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/koronawirus.php.
- Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Stowarzyszenie Aquila https://prawo-konsumenckie.pl/wp-content/uploads/2020/03/PYTANIA-I-ODPOWIEDZI.pdf
- Strona https://e-konsument.com/ – przygotowane przez Stowarzyszenie Aquila narzędzie do automatycznego uzyskiwania porad konsumenckich w innych sprawach niż związane z koronawirusem.
Kontakt z nowosolskim rzecznikiem
Mieszkańcy Powiatu Nowosolskiego mogą się również zgłaszać do Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Pracownicy Starostwa Powiatowego w Nowej Soli nie prowadzą obsługi osobistej, dlatego zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Katarzyna Kwiatkowska – Powiatowy Rzecznik Konsumentów
tel. +48 68 458 67 29
e-mail: k.kwiatkowska@powiat-nowosolski.plGodziny urzędowania:
poniedziałek, wtorek, środa, piątek w godz. 10.00-14.00