Twój bagaż został zagubiony lub zniszczony przez zagraniczną linię lotniczą? Niemiecki sklep internetowy nie przysłał zamówionej sukienki? A może czeski sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji zepsutego aparatu fotograficznego? Brzmi znajomo?
Chcesz wiedzieć, jak sobie radzić w podobnych sytuacjach? Powiatowy Rzecznik Konsumentów zaprasza na spotkanie z przedstawicielami Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które odbędzie się we wtorek 30 listopada o godz. 17.00 w Galerii pod Tekstem Miejskiej Biblioteki Publicznej w Nowej Soli.
– Po pierwsze coraz więcej podróżujemy. Po drugie kupujemy przez internet i nie zawsze zdajemy siebie sprawę, że sprzedawca ma swoją siedzibę poza Polską. Dopiero, gdy podczas transakcji pojawiają się problemy, zastanawiamy się, co można z tym zrobić. Dlatego warto znać swoje prawa – przekonuje Katarzyna Kwiatkowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Podczas spotkania w nowosolskiej bibliotece konsumenci z Nowej Soli będą mogli poznać swoje prawa dotyczące:
- podróży lotniczych
- podróży kolejowych
- podróży autokarowych
- zakupów transgranicznych.
Dowiedzą się także, kiedy i jak możesz skorzystać z darmowej pomocy prawnej Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (ECK) należące do sieci ECC.
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obejmuje 30 centrów we wszystkich 27 państwach członkowskich UE, a także Islandii, Norwegii i Wielkiej Brytanii.
Celem sieci ECC-Net jest udzielanie porad konsumentom:
- w sprawach transgranicznych
- bezpłatnie
- w sposób pozasądowy.
Mieszkańców powiatu zapraszamy również w środę 1 grudnia 2021 r. od godz. 10.00 do 11.00 na dyżur Europejskiego Centrum Konsumenckiego w redakcji Tygodnika Krąg (ul. Parafialna 2b, Nowa Sól).