W ostatnich tygodniach ceny niektórych artykułów spożywczych i higienicznych z dnia na dzień poszybowały w górę. Czy jesteśmy skazani na horrendalne podwyżki? Powiatowy Rzecznik Konsumentów radzi, gdzie zgłaszać nieuczciwe praktyki sprzedawców.
Czas epidemii koronawirusa może powodować, że wielu sprzedawców będzie chciało podwyższyć ceny swoich towarów. Okazuje się, że niektórzy zawyżają je nawet wielokrotnie.
Prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powołał specjalny zespół do monitorowania cen na rynku.
– Monitorowaniem cen w sklepach internetowych zajmują się pracownicy UOKiK, natomiast sklepy stacjonarne są monitowane przez pracowników Inspekcji Handlowej – wyjaśnia Katarzyna Kwiatkowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Nowej Soli.
Urząd na bieżąco analizuje dochodzące od konsumentów sygnały, stąd jeśli konsument zauważy niepokojący, znaczny wzrost cen może ten fakt zgłosić:
- drogą elektroniczną monitoring@uokik.gov.pl
- telefonicznie 801 440 220 lub 22 290 8916.